În cercetările tale legate de avantajele externalizării departamentului IT ai observat probabil că majoritatea companiilor care oferă servicii de suport IT vorbesc despre proactivitate. Te gândești că ar trebui să alegi și tu asistență IT de la un provider care preîntâmpină mai mult decât reacționează, dar nu știi exact la ce să te aștepți.
Suport IT. Ce înseamnă și cum te poate ajuta
Ce înseamnă, de fapt, suport IT și cum te poate ajuta efectiv să nu ai întreruperi în activitate și să îți crească, în același timp, productivitatea?
Pentru că vrem să te ajutăm cu decizia, am realizat un clasament al celor mai frecvente trei probleme IT pe care sistemele de monitorizare proactivă ale companiei noastre le detectează și pe care echipa tehnică le rezolvă înainte ca acestea să producă efectiv pagube. Pericolele la care este expusă organizația ta ce pot fi înlăturate prin proactivitate vor fi astfel mai clare, iar decizia alegerii unei echipe de profesioniști mai ușor de luat.
Probleme ce țin de hardware
Hard Disk Drive-uri (HDD-uri) defecte, probleme la sursele de alimentare cu energie electrică sau o temperatură crescută a serverelor, a echipamentelor IT sau chiar o temperatură crescută în camera serverelor sunt disfuncționalități neprevăzute care pot avea un impact critic asupra afacerii tale – întreruperea totală a unui serviciu important. Gândește-te cât ai pierde dacă nu ai mai putea răspunde solicitărilor urgente ale clienților tăi sau dacă nu ai mai putea produce deloc.
Probleme legate de încărcarea resurselor
Încărcarea memoriei RAM, a procesorului, a spațiului pe disk sau a rețelei poate face ca aplicațiile folosite de angajații sau clienții tăi să nu mai funcționeze optim. Dacă se întâmplă, generează frustrare și scăderea productivității salariaților sau chiar plângeri din partea clienților.
Probleme de funcționalitate a website-urilor, a e-mailurilor sau a aplicațiilor critice
A treia cea mai frecventă problemă raportată de sistemele de monitorizare ale Global LinkNet se referă la funcționarea neconformă a website-urilor, e-mailului sau a aplicațiilor critice. Pentru unele afaceri, acest lucru poate însemna de fapt întreruperea completă a activității. Un magazin online, spre exemplu, nu poate funcționa în afara locației proprii.
Dacă nu ar fi fost rezolvate din timp, toate aceste probleme ar fi putut genera întreruperea serviciilor IT și implicit reducerea totală sau parțială a activității companiei, productivitate scăzută, stres și nemulțumiri pentru angajați și clienți.
În acest sens poți înțelege avantajele unui serviciu IT proactiv, care nu se rezumă la un mod de abordare a clienților. Presupune tehnologie de ultimă generație și o echipă de specialiști care pot asigura funcționarea neîntreruptă a echipamentelor companiei tale.
Aceștia îți vor oferi din timp informațiile de care ai nevoie pentru a putea analiza și planifica pașii necesari îmbunătățirii proceselor IT actuale. Te vor avertiza despre lucruri simple precum necesitatea reînnoirii licențelor și lipsa spațiului pe disc sau despre probleme complexe precum existența unor vulnerabilități de securitate ori avantajele înlocuirii întregii infrastructuri.
Ce este în spatele unui serviciu de asistență IT
Rolul principal al unui serviciu de suport IT este acela de a ne ajuta să identificăm și să rezolvăm problemele clienților în etapa preliminară. În cele mai multe cazuri, rezoluția incidentelor are loc încă de la primul apel, iar rata de escaladare a acestora rămâne la un nivel foarte redus. Mai exact, identificăm și remediem cauzele problemelor înainte ca acestea să devină mari incidente.
În cazul nostru, suportul tehnic presupune utilizarea unui sistem de monitorizare care înregistrează situațiile neprevăzute într-o platformă de ticketing care urmărește statusul acestora până la soluționare. Monitorizăm în timp real, 24/7, atât parametrii critici (de nefuncționare) cât și parametrii cu potențial de avarie ulterioară (spațiu pe disc, încărcări procesor sau memorie, erori de sistem) astfel încât orice întrerupere în activitatea companiilor să poată fi preîntâmpinată. Practic, echipa tehnică de suport Global LinkNet rezolvă toate alertele înainte de a apărea efectiv o problemă la client.
Concret, serviciul Global LinkNet este susținut de:
- Monitorizarea activă 24×7 care asigură creșterea disponibilității infrastructurii IT și elimină riscurile de întrerupere în activitate;
- Instrumente și soluții inovative de management IT pe care le folosim în livrarea serviciului IT și care ne oferă predictibilitate în orice moment;
- Managementul securității și al update-urilor de securitate;
- Vizitele periodice de proactivitate efectuate în locația clienților;
- Audituri IT la nivel avansat;
- Baza de cunoștințe – Knowledge Base – pe care o deținem;
- Proceduri și recomandări „Best Practice”.
Gândește-te, așadar, la avantajele unui serviciu de asistență IT pentru compania ta atunci când vrei să te asiguri că nu ai întreruperi în activitate și că angajații au toate condițiile pentru a fi productivi.